ההקבלה הטובה ביותר היא לפרפרי המונרך, אלו פרפרים שתמיד חוזרים על מסלולם לאותו מקום, בעבר אכן כך היו הלקוחות מגיעים תמיד לאותה חנות מכולת מבלי לחשוב פעמיים, גם לספר אותו דבר וכך לכל חנות אחרת, חנויות בגדים, חשמל וכדומה. בעלי העסקים החזיקו קהל לקוחות קבוע ומוגדר מראש. אך כאמור ההתקדמות, הקניונים והסופרים הביאו שינוי גדול מאוד, הלקוחות כבר לא מגיעים לאותה מכולת שמוכרת קופסת נס ב 30 אחוז יקר יותר מהסופר, לסופר יש כוח קניה הרבה יותר גדול מאשר לחנויות הקטנות ומכאן גם המחירים הנמוכים.
השינויים האלו הביאו את בעלי העסקים לחשוב ולחפש פתרונות שיעזרו להם לגבור על הרשתות הגדולות, שיעזרו להם לתת ערך מוסף ללקוחות שלהם, כך הם ימשיכו להגיע אליהם.
בדק בית לעסק – 60 אחוז פתרון
על מנת לתת מענה טוב יותר ללקוחות ובכך לשמר אותם החלו העסקים השונים לבדוק את עצמם ולחפש מה הסיבה שלקוח מעדיף ללכת למקום אחר, הסברה הייתה שהמחיר הוא הגורם הבעייתי אבל מבין התוצאות עלתה תשובה מעניינת ביותר והיא שכלל לא מדובר על הפרשי מחיר, המחיר אינו הגורם לנטישת הלקוחות אלא הדרך בה העסק מתנהל ובצורה שבה הוא מתנהל כלומר עד כמה תהליך המכירה נוח, קל ומהיר ללקוחות, במילים אחרות עד כמה אפשר להתייעל מול הלקוח, כמובן שזה משפיע באופן ישיר על הלקוחות.
קופה פשוטה לעסק או אחת מתקדמת יותר?
נתחיל מהסוף, קופה רושמת פשוטה, לרוב מאריכה את תהליך המכירה וגורמת לסרבול, לעומתה, קופה ממוחשבת מייעלת את התהליך ומקצרת אותו בעשרות מונים..
אם אתם שואלים איך הקופה משפיעה על העסק כולו הרי שכיום כל עסק מנהל את ההתחשבנות שלו על ידי קופה רושמת או ממוחשבת וככל שהקופה מתקדמת יותר ובעלת יכולות ניהול גבוהות יותר כך העסק הופך להיות רווחי יותר מהסיבה הפשוטה כי ההליך של המכירה יעיל יותר.
כאשר יש בעסק קופה רושמת פשוטה היא מהווה מכשול לעסק, היא גורמת לעסק להניב פחות תפוקה ולתת שירות ירוד ללקוחות, ואסביר למה: עסק בכל גודל מבוסס על 4 יסודות עיקריים, מכירות, לקוחות שיקנו, מלאי והתנהלות מול הלקוחות תוציאו אחד מהגורמים החוצה ותקבלו בלגן, עסק ללא לקוחות אינו יכול להתקיים בדיוק כמו שעסק ללא מלאי אינו יכול למכור, כך גם לגבי עסק שאינו מתנהל נכון מול הלקוח.
כאשר אנו מתקינים קופה ממוחשבת, שיודעת לתת מענה על הצרכים הללו הרי שאנו מייעלים את תהליך המכירה ושהשירות שלנו ללקוח הינו טוב יותר, המלאי של העסק מנוהל בצורה נכונה יותר והמכירות מתבצעות גם הן ללא דופי, לא תהיה מכירת מוצר שאינו במלאי, לא יוזמנו סחורות למלאי כאשר אין חוסר והחשבונות ינוהלו כראוי ויונפקו דוחות בזמן אמת שמראים מה נמכר, מה חסר ומה צריך להימכר.
כמו כן מקבלים תמונת מצב אמיתית על הרווחים או ההפסדים. אם הייתה מותקנת קופה רושמת פשוטה, שרק מנהלת את המכירה מבחינת חישוב עודף ללקוח, סביר להניח כי אולי היה נוצר עודף מלאי במחסן או חוסר מלאי ללא ידיעה,
להזמין מלאי עודף זהו נזק ולא להזמין מלאי כלומר לומר ללקוח חסר זה בעצם לשלוח אותו לחנות מתחרה וסביר להניח כי להם יש מלאי זמין.
לסיכום
אנו מבינים כי קופה רושמת פשוטה יכולה להוות מכשול רציני לעסק מכיוון שתהליך המכירה הוא ארוך יותר ובנוסף יש חוסר בקרה על המכירות ואי ניהול מלאי נכון ומדויק שיכולים להביא לקריסתו של עסק בכך שהלקוחות לא יקבלו שירות טוב ואיכותי. לכן בחירת קופה צריכה להיעשות עם תכנון נכון והתייעצות מול מומחים בעניין.