סליקת אשראי לעסק באמצעות קופה רושמת – ואיך לבחור מכשיר סליקה

מאת: צוות ג'יי. פי. טרייד
מאת: צוות ג'יי. פי. טרייד
סליקת אשראי בקופה רושמת נעשתה לאחד התחומים החמים במסחר. צרכנים רבים לא מסתובבים עם מזומן ומבצעים חלק ניכר מהרכישות שלהם באשראי. בחלקם הגדול, הם מעדיפים להצביע ברגליים מול חנויות המקבלות גם תשלום בכרטיס אשראי, לפיכך, אם הקמתם עסק ושכרתם חנות, מכשיר סליקת אשראי חייב להיות היעד הבא שלכם. כיצד מממשים אותו?
סליקת אשראי לעסק באמצעות קופה רושמת - ואיך לבחור מכשיר סליקה

 

רישום כמנויי סליקה בחברות אשראי

זהו הצעד הראשון שתצטרכו לעשות. הרישום הזה פותח לכם מנוי ממנו תוכלו לקבל תקבולים כספיים דרך חברות האשראי, מנוי סליקה בדרך כלל מקבל את כספו מחברות האשראי בכל 2 לחודש.

לנוחיותכם: כאן תוכלו למצוא את פרטי יצירת הקשר להסכם סליקה עם חברות האשראי >>

הצטיידות בקופה רושמת

קופה ממוחשבת היא המכשיר עמו מתבצעת הסליקה. המכשיר מקושר לחברות האשראי  דרך שרת חיצוני, והוא מקבל חיוויים האם הסליקה התבצעה או שמא ישנה בעיה עם כרטיס האשראי. ככל שמדובר על קופת מסך מגע, התהליך מתבצע במהירות וביעילות בזכות נתוני עיבוד ותקשורת מהירות במיידי.

נתונים אלו יש בהם כדי לרשום במהרה את פרטי האשראי של הלקוח לאחר "הגיהוץ", וגם לשלוח אותם דרך הקופה לחברת האשראי. עם קופה רושמת מהדגמים הישנים, התהליך היה מתבצע דרך מסוף נפרד לאט יותר וביתר סרבול.

בחירת סוג עסקה מסופון עברית תפריט נוח
בחירת סוג עסקה מסופון עברית תפריט נוח

התקנת הקופה הרושמת

בשונה מן העבר, התקנתה של קופה רושמת ממוחשבת אינה מסובכת ויכולה להתבצע על ידי העוסק, כולל בחיבורים לשרת. יש לוודא מול חברות האשראי שהוקם ערוץ התקשורת הרלוונטי, ושניתן ליצור קשר עם חברות האשראי באמצעות ספק הקופה כמנויי סליקה.

יתרונות קופת מסך מגע

תפריטים יעילים וזמינים, אין צורך בסיבוכים כדי להגיע לפונקציות השונות שהם מייצגים. בנוסף, הקופה מכילה נתוני עיבוד מהירים מאד, ובעלת יכולת לקלוט עזרי חיבור נוספים כמו משקל קופה, סורק ברקוד ומצלמת אבטחה.

קופה רושמת מבצעת סליקת אשראי וקולטת כרטיסי הטבה במסעדות כמו סודקסו ותן ביס. בנוסף, ישנה אפשרות על דגם קטן עם מסך 12 אינץ' המאפשר חוסר צפיפות על השולחן, ומיקום קל של המכשיר ללא טרחה.

הקופה קלה מאד לתפעול וזיהוי בעיות במקרה שהתעוררו. תמיכה מלאה ניתנת מהספק בכפוף לשליטה מרחוק גם ללא צורך בהגעת טכנאי. קופה רושמת מהדור החדש עם תוכנה מתקדמת מבית "כספרית" היא בדיוק מה שאתם צריכים בשביל לעשות עסקים ולהביא עוד קונים לחנות שלכם.

פעולות לביצוע עם קופות רושמות ממוחשבות

  • סליקת כרטיסי אשראי.
  • קליטת כרטיסי הטבה בהסעדה
  • הוצאת דו"ח X.
  • הוצאת דו"ח Z.
  • הוצאת דו"ח בהקפה, דו"חות כספיים ועוד.

יתרונות הקופות הרושמות של הדור החדש מהירות בביצועים, לא נתקעות, עוברות ממסך למסך במהירות וקבלת דו"חות בקלות רבה וללא פרוצדורות מסובכות. שמורות היטב: מסך המגע מהיר עם רזולוציה גבוהה ושרידות למשך זמן רב.

התקנים שניתן לחבר לקופה הרושמת סורק ברקוד, משקל קופה לשקילת ירקות ופירות, פריסת נקניק או גבינות ופיצוחים שונים וכד', וכל התקן אחר המבוסס על חיבורי USB ודומיהם. המשמעות היא שמסך הקופה נעשה מסך רב תכליתי המאשר גם צפייה בווידאו של מצלמות האבטחה, גם צפייה במשקל האייטמים הנדרשים למדידה, והוא גם מתפקד כסורק לברקודים בעת חיוב המוצרים ללקוחות.

תמיכה בכל צורות קבלת התשלום מזומן, אשראי, וחיובים עתידיים (כנגד המחאות וכד'). התוכנה שבקופה הרושמת עובדת עם כל צורת חיוב מודרנית ומאפשרת ללקוחות לשלם לכם במגוון דרכים. קופה רושמת עם מסך מגע מטעם מותג מוביל היא בדיוק מה שאתם צריכים בשביל לשדרג את מערכת החיוב בחנות ובבית העסק.

איך לבחור מכשיר סליקה לעסק

כפי שציינו מעלה, רוב הלקוחות שלנו מעדיפים שלא להסתובב עם כסף מזומן בארנק ונוטים לשלם באשראי בביט אפל פיי וגוגל פיי.

תשלום עי ביט לעסקים ללא הגבלה
תשלום עי ביט לעסקים ללא הגבלה
העתיד של התשלומים הינו תשלומים באפליקציות עמו ביט – ללא ארנק וללא מזומן

רוב העסקים בישראל כבר עברו לשיטות סליקה מתקדמות, אולם הקופה הרושמת לא מפסיקה להפתיע והיא מציעה פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים המסייעים להתנהלות עסקית תקינה. 

כדי לבחור את  מכשיר הסליקה צריך להבין קודם את הבסיס והמושגים הבאים:

מהי סליקה?

סליקה הינה צורת תשלום המבוססת על שיטה להעברת כספים שלא במזומן. תהליכי סליקה מתקדמים יכילו שני מאפיינים עיקריים:

  • אבטחת נתוני התשלום
  • מהירות התהליך.

בכל תהליך סליקה מעורבים 3 גורמים:

  1. חברת האשראי
  2. חברת הסליקה
  3. שב"א (גוף שירותי בנק אוטומטיים האחראי על התקשורת בין חברת האשראי לבעל העסק).

תהליך הסליקה

מסירת כרטיס אשראי או פרטי תשלום אחרים שאינן מזומן יוזנו באמצעות מכשירי סליקה באמצעות הזנת פרטים ידנית או בשימוש אלקטרוני. הנתונים מועברים לחברת שב"א המופקדת על יצירת תקשורת בין בעל העסק לגוף האשראי, היא תבדוק את תקינות התשלום ותאשר את ביצוע העסקה.

חברת האשראי המקבלת משב"א את פרטי העסקה תדאג לחייבת את הלקוח במועד הקבוע ולזכות את בית העסק.

קופה רושמת ומערכת סליקה מבוססת תקן EMV ותקן PCI

על מנת לייעל את ההתנהלות העסקית ולמקסם רווחים מומלצת רכישת קופות רושמות עם תקן EMV. תקן זה מהווה טכנולוגיות לכרטיסי חיוב חכמים מותקני שבב לאבטחה ומניעת הונאה באמצעות פרטי אשראי של לקוחותף שלא היה קיים בדור הקודם של קופה פשוטה לעסק.

שימוש בתקן זה מהווה אמצעי אבטחה מתקדם לפרטי התשלום של הלקוח כך שלא יוכל להיעשות בהם שימוש נוסף. לקוחות רבים מעדיפים למסור את פרטי האשראי שלהם רק באמצעות מערכת סליקה מאובטחת היטב.

תקן PCI הינו תקן שנוצר במטרה להגן ל נתוני אשראי בסביבות אחסון, עיבוד והעברה. חברה שתתבצע באמצעותה דליפה של פרטי אשראי בשל אי עמידה בתקן תעמוד בפני קנסות והגבלות מטעם חברות האשראי

פין פד

פין פד הינו מכשיר קומפקטי המהווה מסופון אשראי וקורא כרטיסי אשראי בבתי העסק השונים. בעזרת מכשיר סליקה נייד  זה ניתן לשלם באמצעות אפליקציות תשלום וכרטיסי אשראי.

תשלום באמצעות מכשיר סליקה נייד עם פין פד
תשלום באמצעות מכשיר סליקה נייד עם פין פד

אז אחרי שהבנו את המושגים הבסיסיים בואו נחזור לבחירת מכשיר סליקה לעסק

בחרו במכשיר סליקה לקופה רושמת המאפשר סליקת אשראי ואפליקציות מהנייד ומציע מהירות ואבטחת מידע מושלמת לפי תקן PCI. פעולה זו עשויה בהחלט להעלות את היקף המכירות מהסיבה הפשוטה: קונים נמנעים פעמים רבות מלגשת לחנות שאינה מכבדת אשראי ואפליקציות תשלום שונות.

באמצעות מערכת סליקה מתקדמת של הקופה הרושמת הלקוחות שלכם יוכלו ליהנות מאפשרויות תשלום מגוונות. בנוסף, עסק המכיל מערכת סליקה חדשנית עושה רושם חיובי על הלקוח ומציג תדמית מתקדמת ומקצועית, מה שגורם להשגת לידים ולמקסום רווחי העסק.

יתרונות וחסרונות של מכשיר סליקה בעסק

אמנם, קבלת צורות תקבולים שונות לצורך תשלום על מוצרי ושירותי העסק עלולה לגרום לניהול חשבונות וניהול ספרים מורכב ויקר יותר וצורך לעמוד בתקנים שונים, ליצור קשר עם חברות אשראי וכן לקבל את הזיכוי רק במועד המסוכם ולא באופן מיידי. אולם, זמינות התשלום במגוון אמצעי תשלום הינה אמצעי להגברת מכירות ולעליית רמת הביקוש מצד הלקוחות, שכן, רוב הלקוחות מעדיפים את הנוחות שבתשלום עם אמצעי תשלום נגישים ונוחים כגון: כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלום מהנייד כגון ביט גוגל פיי ואפל פי.

מערכת סליקה מתקדמת – מסכמים

למערכת סליקה מתקדמת יתרונות רבים המאפשרים את הגדלת רמת ההכנסות בעסק ויצירת מיתוג מתקדם של החנות בתודעת הלקוחות. אנו ממליצים על מכשירי סליקה מתקדמים לקופה הרושמת העובדים עמה בסנכרון ומאפשרים קבלת תשלום במגוון אמצעי תשלום.

 

יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד? פנו אלינו ונספק לכם מידע על קופה ממוחשבת עם סליקה וגביית אשראי של דור העתיד!

שיתוף המאמר
תקציר
יעקב - מנהל j-p-trade קופות רושמות וממוחשבות לעסקים
יעקב פשינסקי

מנכ"ל ובעלים ג'יי. פי טרייד –  זיכיונות בלעדיים לשיווק קופות רושמות מהמתקדמות בעולם.

לייעוץ ותיאום הדגמה >>
מאמרים נוספים
קופה רושמת ממוחשבת קטנה מדגם PAY DEVICE
קופה רושמת קטנה

כל חנות או בית עסק רוצים שיהיו להם לקוחות מרוצים ולקוחות חוזרים. כאשר בעל העסק או מנהל העסק עסוק כל היום בהתנהלות מול לקוחות, קשה מאוד לבצע שימור לקוחות תוך כדי עבודה. באמצעות קופה רושמת קטנה, שימור לקוחות הוא בהחלט אפשרי!

קרא עוד »
קופות רושמות בענן
קופות רושמות בענן

קופות רושמות כבר אינן חייבות להיראות כמכונת תשלום עם לחצנים פיזיים ומגירה נפתחת. כיום, קופות רושמות יכולות להיות אפליקציה לכל דבר ועניין. הכירו את הקדמה החדשנית של עולם המסחר: קופות רושמות בענן. קראו על שיטת הרישום בענן, על היתרונות וגם: איך זה עובד. קופה רושמת בענן, כל מה שרציתם להתעדכן.

קרא עוד »
דילוג לתוכן