1.מתן שירות לקוחות יוצא דופן
שירות לקוחות טוב ומושקע, המעניק טיפול פרטני ללקוחות שונים, הוא כלי מרכזי בשימור לקוחות. משמעות הדבר היא ללכת מעל ומעבר כדי לענות על הצרכים והציפיות של הלקוחות שלך. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתגובה מיידית לשאלות ולדאגות שלהם, בהתנהגות אדיבה ומכבדת ואספקת מוצרים או שירותים באיכות גבוהה. אחת הדרכים היעילות לספק שירות לקוחות איכותי היא על ידי הצעת ערוצי שירות לקוחות שונים, כמו תמיכה טלפונית או דוא"ל, תמיכת לקוחות ברשתות החברתיות וצ'אט חי. באמצעות ערוצים אלה, לקוחות יכולים לפנות לעסק כשהם זקוקים לסיוע, וכך ניתן לגרום להם להרגיש מוערכים ונתמכים.
2. התאמה אישית של חוויית הלקוח
התאמה אישית היא כלי רב עוצמה לשימור לקוחות, מכיוון שהיא גורמת ללקוחות להרגיש מוערכים ומחוזרים. כדי להתאים אישית את חווית הלקוח, ניתן להתאים את המוצרים או השירותים כדי לענות על הצרכים וההעדפות האישיות של הלקוחות. זה יכול לכלול הצעת מוצרים או שירותים מותאמים אישית, פנייה ללקוחות בשמותיהם והמלצה על מוצרים או שירותים על סמך היסטוריית הרכישות שלהם. אפשר גם להשתמש בנתוני לקוחות כדי לבצע התאמה אישית של מאמצי השיווק. באמצעות מעקב אחר נתוני הלקוחות, כמו היסטוריית הרכישות או הדמוגרפיה שלהם, ניתן ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים שיכוונו לקוחות ויובילו לרכישות חוזרות.
3. בניית זהות מותג חזקה
זהות מותג חזקה יכולה לסייע לבעל המותג לבלוט על פני המתחרים ולטפח נאמנות לקוחות. כדי לבנות זהות מותגית חזקה, יש לזהות מה מייחד את העסק ולתווך זאת בצורה ברורה לקהל היעד. מהלך זה יכול לכלול פיתוח זהות ייחודית של המותג, יצירת מסרים משכנעים למותג, ועמידה עקבית בהבטחות המותג. זהות מותג חזקה יכולה לעזור ללקוחות לפתח קשר רגשי ונאמנות עם העסק, ולגרום להם לרצות לחזור לרכישות עתידיות.
4. שימור לקוחות בעזרת "כספרית"
כספרית הוא הכינוי לקופה רושמת ממוחשבת-משולבת. מכשירים אלה הם סוג של מערכת נקודת מכירה (POS) המשלבים חומרה ותוכנה במכשיר אחד. מערכות אלו נועדו לעזור לעסקים לנהל את המכירות, המלאי ונתוני הלקוחות בפלטפורמה אחת. לדוגמא, כספרית מסוג זה מצמצמת את זמן ההמתנה בקופה. שימור לקוחות בעזרת "כספרית" אפשרי גם בזכות היכולת להקים תוכנית נאמנות עבור לקוחות חוזרים. קופה רושמת בשילוב כספרית יכולה לסייע לעסקים, גם בינוניים וקטנים, להקים ולנהל מנגנון תגמול ללקוחות חוזרים בצורת מתן הנחות ו/או חלוקת פריטים בחינם ללקוחות שצברו נקודות. באמצעות הטבות אלה עסקים יכולים לפתח מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחותיהם. כמו כן, מכשירי כספרית יכולים לאסוף ולאחסן נתוני לקוחות, לרבות פרטי קשר, היסטוריית רכישות ונתונים דמוגרפיים נוספים.
5. הצעת שירותים בעלי ערך מוסף
שירות מסוג זה יכול לבנות נאמנות לקוחות על ידי שיפור החוויה שלהם. ביטוי לכך יכול לכלול משלוח חינם, אריזת מתנה, דוגמאות של מוצרים או אחריות מורחבת. על ידי הצעת ערך מוסף זה, ניתן לגרום ללקוחות להרגיש מוערכים ומחוזרים, תוך כדי בידול העסק מהמתחרים.
6. איסוף משוב מלקוחות
איסוף משוב מלקוחות הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית שימור לקוחות. באמצעות מתן תשומת לב למשוב של הלקוחות ניתן לקבל תובנות חשובות לגבי העדפות שלהם. לאחר איסוף הנתונים, חשוב לפעול לפיהם.
7. יצירת חוויה רב ערוצית
בעידן הדיגיטלי של היום, הלקוחות מצפים לזמינות בכל האפיקים הדיגיטליים האפשריים. זוהי דרך טובה להקל על הלקוחות המנסים ליצור קשר עם העסק. ניתן גם לאסוף נתונים ממספר ערוצים, מה שיאפשר להבין טוב יותר את ההתנהגויות וההעדפות של הלקוחות.
8. קופה רושמת למסעדה
מסעדה היא עסק דינמי. לקוחות באים והולכים. עם סיום הארוחה הלקוחות מעוניינים לשלם במהירות בלי להמתין יותר מדיי זמן לקבלה. קופה רושמת במסעדה מסייעת בניהול היום יומי של המסעדה ובתהליכים מקבילים המסייעים בשימור הלקוח. גם עבור העסק וגם עבור הלקוח חשוב כי התשלום יהיה מהיר ובטוח. בנוסף, בעזרת הקופה הרושמת בעל המסעדה יעשה שימוש בנתונים המצטברים לצורך ניתוחם והפקת לקחים.